fredag 3 juli 2009

ja jos sallit yöksi jään



Det blev inget märkvärdigt denna gång heller.
Var har jag tappat min skrivarlust?
---

Nu blev jag ändå tvungen att uppdatera lite.
Lyssnade just på en låt som väcker så märkliga känslor i mig, jag undrar om jag hört den nångång som liten och därför reagerar så starkt på den. Det var likadant när vi satt på terassen vid Faros en sommarkväll och jag hörde en cover på låten, det liksom högg till i hjärtat och det kändes som om jag letade i minnet efter nånting som jag aldrig fick fram.
Jag vet att många människor har låtar som får dem riktigt gråtfärdiga av en eller anledning, men det konstiga är att jag inte kan förknippa denna låt med något särskilt minne eller med någon person. Intressant, men hur jag än spekulerar kommer jag knappast få något svar på mina funderingar så nu ska jag lyssna på den ännu en gång och sedan gå och lägga mig.

För att stilla er nyfikenhet kan jag ännu tala om för er att låten är Juice Leskinens och heter Viidestoista yö.
Gonatt.


Inga kommentarer: