tisdag 3 januari 2012

svidande hjärtan VS gullegull

Jag sitter i mommos stuga i Terjärv och är inloggad på FB samtidigt. Är det möjligt?! Tydligen, undrens tid är inte förbi.

Medan mommo snarkar vidare passar jag på att läsa igenom gamla blogginlägg från 2009, jag konstaterade genast att det är betydligt mer intressant att läsa inlägg av singel-Marina än förhållande-Marina. Då man är singel får man nämligen gotta sig i det eländiga (?) liv och de ensamma nätter man tvingas utstå och man hittar alltid deprimerande låtar med texter som kunde varit skrivna av en själv (läs: Lisa Ekdahl, Melissa Horn..). Om texten inte passar kan man alltid tänka på en annan aktuell/inaktuell person eller helt enkelt justera texten lite grann efter situationen.. Alternativt söka upp en annan låt. Och vi vet ju alla att det är mer intressant att läsa om svidande hjärtan än om gullegull. Så ni som är singlar där ute, skriv så fingrarna blöder så vi som bänkat oss i vardagslunkens soffa har något spännande och hjärtskärande att läsa om!


Det här är det mest spännande ni får av mig:
Jag älskar dig gubben :)



.

Inga kommentarer: