lördag 14 september 2013

"Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött"

Schulman: En till sommarbok jag glömde bort. Den här boken sträckläste jag i solen på bryggan en varm dag. En bok som inte lämnade något som helst avtryck men var helt okej underhållning under några sommartimmar. Jag valde att läsa den eftersom jag tidigare läst några krönikor av samma författare och tyckte dessa var ganska underhållande. Det här var dock en ganska typisk kärleksberättelse kryddad med ironi och tragik. Men visst, en bra bok den dag inte orkar med något svårläst och världsomvälvande. Däremot har jag läst att Schulmans debutroman "Skynda att älska" ska vara riktigt bra. Kanske försöker mig på den ännu någon vacker dag.

"Men scenerna med nerv är för få, tonen för kokett. Det är mycket möjligt att det mellan den där bardisken och Visby BB där deras barn föds ett år senare, finns en större kärleksroman, men tyvärr finns den inte här." (Åsa Beckman, 2011.)

Lite så känner jag också. 

Inga kommentarer: