måndag 6 januari 2014

Året 2013

Blev så inspirerad av alla andras fina collage över året 2103 så jag bestämde mig för att göra ett eget. (Dessutom har jag grym graduångest så det var trevligt att tänka på nåt helt annat.)

Året 2013 innehöll ganska många stora förändringar. Det var året då Hanna och jag (och alla vänner) sa hejdå till Antikrundan och jag började mitt nya liv på Brändö. Brändölivet varade ju inte alltför länge eftersom vi hittade lägenheten vi drömt om och jag blev för första gången i mitt liv lägenhetsägare! Många veckor framöver stod det bara renovering på tapeten (haha), men slutresultatet blev vi supernöjda med. Efter renoveringen blev klar blev det mycket fokus på inredning och vi hann med några Ikea-resor. 2013 var året då jag tvingades jobba mer än nånsin tidigare (baksidan av att ha lån..) och året då jag fick följa med på en fantastisk resa till Barcelona och Andorra. Under året hann vi fira många födelsedagar och vi hann med den bästa påsk-, midsommar- inflyttnings- och nyårsfesten. Jag fick delta i en möhippa och i Calles och Carolines fina bröllop. Vi hann med flera besök till Levi och ett besök till Stockholm på Jerry Williams avskedsshow. Vi fick tillbringa flera sommarnätter på skären i Brudsund och jag blev bilägare. Vi fick tillsammans med vänner åka fullastad båt i höga vågor och äta mycket godsaker. Under 2013 blev jag äntligen klar med mitt speciallärarbiämne och året avslutades med att Kiko blev morbror till ett litet gossebarn.

Som med alla andra år har det funnits upp och nergångar också under detta år. Jag har skrattat tills jag har gråtit och gråtit tills jag skrattat. Återigen kom jag till insikt om hur viktigt det är med goda vänner och nära familjerelationer för att man ska orka med vardagen alla gånger. Jag har inte avgett några nyårslöften, istället hoppas jag att jag under år 2014 får skapa nya fantastiska minnen med vänner och familj och att alla får vara friska och lyckliga. Resten tar vi som det kommer. 










































Inga kommentarer: