tisdag 23 september 2014

"och piccadilly circus ligger inte i kumla"



Nesser: Den här boken är skriven av en av mina favoritförfattare men det är verkligen inte min favoritbok. Det kan hända att jag är lite orättvis i min bedömning eftersom jag läst boken så utspritt under en lång tid (på jobbet), men jag tyckte den här historien var riktigt tråkig. Det hände för lite för min smak. Visst, språket är intressant och varierande som vanligt men handlingen är för trög och drar inte berättelsen framåt. Många har jämfört den här boken med "föregångaren" "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö", min första bok av Nesser. Och som många andra är jag tvungen att skriva att jag tyckte bättre om den första boken. Men ta det lugnt Håkan, en gång är ingen gång. Nästa bok väntar i bokhyllan!





Inga kommentarer: