söndag 31 maj 2015

TJ 4

Nu är det fyra arbetsdagar kvar innan vi smättar iväg till Turkiet. Jag har överhuvudtaget inte ägnat resan en tanke innan nu. Idag börjar jag känna ett litet välbekant resepirr i magen och jag har börjat fundera på packningen. Eftersom vi i år åker direkt från Vasa behövs det ingen egentlig förberedelse, vilket är skönt nu när de sista veckorna varit så hektiska. Det viktigaste med den här resan är att det blir en riktig semester. Jag förväntar mig sol, bad, god mat och avslappnad stämning. Allt annat kul blir bara ett stort plus. Så hoppas vi att vi får vara friska hela resan, det är det absolut viktigaste. Nu ska jag börja planera vilka böcker som ska med. Det är en mycket viktig detalj för mig eftersom jag ofta minns stranddagarna efter de berättelser som jag hållit på med just då. Hoppas också det blir med vädret som ifjol, när vi kom hem från resan hade sommaren nämligen äntligen kommit till Vasa. Vi håller tummarna för att det blir så i år igen!


 Denna låt spelades aktivt i mina hörlurar under förra resan:
Lasse Stefanz - I sanden på stranden

Jag bara ligger här och slöar
i sanden på stranden
Och vickar på en tå
orkar knappt lyfta handen
Och bredvid ligger du
det borde alltid va som nu

Jag bara ligger här på stranden 
i sanden på magen
En massa fest på natten
och solen på dagen
Och dom där hemma gnor
på gamla dammiga kontor

Jag undrar om dom har en sol
eller är det som ifjol
Vattnet här är 25
och varför skall man nånsin hem
Drycken svart och magen brun
utav små, små vita fjun
När jag orkar och jag vill
ser jag dig här strax intill

...

Inga kommentarer: