söndag 6 september 2015

Nya jobbet då?

Ni som känner mig vet att jag i augusti började jobba som klasslärare i en sexa. Nu har jag jobbat i ca en månad och det känns verkligen bra. Jag har redan hunnit med kommunens gemensamma lägerskola för sexor, första föräldramötet och skolfoto. Förutom mina sexor så undervisar jag också alla andra 70 elever i skolan och mina ämnen är då musik, religion och finska (och en miljö- och natur). Kollegiet är toppen och eleverna är härliga. Mer vågar jag inte skriva nu, kan ju hända jag får äta upp det annars ;) Ämnena passar mig perfekt och mest nöjd är jag över att få undervisa i musik i åk 1-3. Jag känner mig trygg i min nya roll, jag har ju ändå utbildat mig till just det här och också hunnit vikariera en hel del innan. Men mycket är givetvis också nytt för mig och varje dag lär jag mig nya saker och får växa som lärare! Jag är så tacksam. En bättre yrkeslivs-start kunde jag inte fått. 



Inga kommentarer: