torsdag 2 mars 2017

Vinterbarnet försvann

Jag har alltid tyckt om vinter, kallt och snö. Har inte haft något problem med att klä på mig mycket kläder eller skotta fram bilen. Men i år blev det plötsligt annorlunda. Jag gissar att det har att göra med det uteblivna vintervädret men jag kände alltså aldrig någon vinterkärlek detta år. Det känns som att om vi inte får någon snö till jul och nyår så behöver den nästan inte komma alls. Hela vintern har varit varm och snöfri och jag har blivit bekväm i att använda samma skor och jackor som under hösten. Och visst är det smidigt att köra när vägarna är bara! Det jobbiga kan vara att man får vårkänslor alldeles för tidigt och då blir vårvintern seg. Men nu är årets sportlovsresa över och jag har haft som princip att efter skidresan så är det fritt fram för vår och sommar, så nu är det helt okej att köpa tulpaner och njuta av sol!

Vinterbarnet försvann alltså detta år men kommer kanske fram igen nästa, det vill säga om vi får någon snö och kyla. Som tur kan jag alltid få en vinterdos från Levi som varje år levererar riktig vinter.











Ifjol var det så här vackert..

men i år fanns det ingen snö alls på träden.

Inga kommentarer: