söndag 9 april 2017

Sportlov i Levi


Årets sportlovsresa blev lite annorlunda än vad vi planerat eftersom både mamma och pappa var sjukskrivna och inte kunde följa med. Jag fick alltså resa tillsammans med mina två herremän istället men bra gick det också. Det blev två dagar i backen, en utekväll, en chilldag och en sväng via Haparanda på hemvägen. Helt i min smak! 

Så skönt att få breda ut sig i baksätet under bilfärden!



Första dagen vandrade vi från stugan till Golfliften.

Solen låg och tryckte bakom molnen men ville inte komma fram.

I backen var det mulet och blåsigt som sig bör när vi är i farten ;)

Därför är det extra viktigt med pauser!


Hamnade i opistade backar flera varv.


Vi väntade liiite för länge med maten så vrålhungriga som vi var var det gott med ribs på eftermiddagen!

Andra dagen tog vi Skibusen till Eturinteet och solen sken!





Riktigt fint väder hela dagen. Lunchade vid Gondolen.


Vid 17-tiden kände vi oss nöjda och tog Skibusen hem.

Sen blev det bastu och Pampas-spel med groggar.


Som tur hade Tommy en gitarr på plats så vi jammade för brinnkära livet. Blev bl.a. en del Mr Cash.

Runt midnatt kände vi oss redo för en tur till city! Blev Ihku där det var mycket folk och karaoken gick varm.
Inte alltför ofta ni hittar oss på samma bar så vi var tvungna att föreviga ögonblicket.

Givetvis en Enskan börsari innan hemfärd. Nästa dag tog vi det bara lugnt och åt god mat.

På hemvägen fick vi se en flock med fina renar som spatserade över vägen.

Vi turades igen om att köra på hemvägen. När jag inte körde njöt jag av att få sitta ensam på baksätet. Tack mina gubbar för en fin resa :)


Inga kommentarer: