måndag 9 juli 2018

Om kroppspositivism


Det finns ingen som skriver som Ellen, gå in och läs.

"Att känna sig ful eller hata nån del av sitt utseende är jobbigt och tärande oavsett storlek. Men att vara tjock är inte att känna sig ful, det är att känna sig ovärdig att finnas. Hela, hela tiden. Det går liksom inte riktigt att jämföra.

Även om du som smal eller normis har komplex har du betydligt mycket mer spelrum än jag har. Samhället är byggt för dig. Du får vara i de flesta rum. Saker som är självklara för dig är långt ifrån sanningar för mig. Och det handlar inte bara om utseende."

Ellen skriver också om bl.a. rädslan för att gå till läkare, delta i aktiviteter, åka till nya ställen och flyga när man är tjock. Liksom SKYLL DIG SJÄLV ATT DU GJORT DIG SÅ TJOCK. Känner så igen mig TACK för att du sätter ord på det jag tänker. Rätt BMI har jag aldrig haft och 80 kg (mer än pappa obs) vägde jag redan i högstadiet så den här kampen är för såna som mig. Fundera om det är rätt forum för dig eller om det finns någon annan kamp du behöver föra. 

En bild jag vanligtvis inte skulle lägga upp p.g.a valkar och äter ju nånting ohälsosamt men BAMM!

Inga kommentarer: