tisdag 11 november 2008

Babyboooom

Nejnu! Jag vet inte om jag är den enda som lagt märke till att vart jag än tycks vända mej här i världen handlar allt om BEBISAR.
På morgonen när jag läser dagstidningen får jag läsa om nyblivna mammors problem med sina små. Jag får givetvis också läsa om hur otroligt söt just denna mammas lilla flicka eller pojke är och vilka ord denna lilla varelse lärt sig och hur ofta mamma och pappa får stiga upp om nätterna för att se efter nykomlingen i familjen.
När jag sedan surfar runt på internet på olika communityn är det enda bilder jag ser en massa gravida mamma-magar! Charmigt i början kanske, men nej nu börjar jag tröttna. Oändliga bilder dag för dag och t.o.m ultraljudsbilder är tydligen intressant att visa för allt och alla! Bloggar och dagboksinlägg handlar även de om hur jag bäst får min nyfödda att vara tyst och vilken mat och vilken typ av leksak som passar bäst för en viss ålderskategori av barn.
Barn i all ära, visst är de ju söta små underverk, men kunde vi inte starta en egen sajt eller nåt typ av forum, för alla dessa nyblivna föräldrar där de kunde diskutera precis hur mycket de vill om blöjbyten och potträning!? Då kunde vi andra i lugn och ro fortsätta diskutera andra saker och ting, sånt som berör de flesta av oss och som så många som möjligt är intresserade av.

/ den omöjliga tonåringen som vill se mera heta debatter ist!

Inga kommentarer: