torsdag 15 april 2010

Antikrundan

Ibland är det intressant att spekulera i hur saker och ting kunde artat sig om inte OM varit. Tänk om vi inte sett den lilla obetydliga annonsen i Ykköset om en trea på Skolhusgatan? Tänk om vi inte bestämt oss för att ge den bristfälliga annonsen en chans? Tänk om vi sen struntat i att gå och se på lägenheten? Tänk om vi inte bestämt oss för att ta den? Tänk om vi inte skulle fått den fastän vi velat? Tänk om.
Denna gång blev det inget tänk om i den bemärkelsen. Vi tog lägenheten och nu bor vi där och jag är mycket nöjd med tillvaron. Men tänk om jag aldrig träffat Hanna? Tänk om jag skulle dela lägenhet med någon helt annan eller rentav bo själv? Hemska tanke, just nu kunde jag inte tänka mig något bättre än att ha det precis så som vi har det. Som igår, när vi stannade uppe halva natten och diskuterade liv och död efter att ha sett filmen "The curious case of Benjamin Button" (för övrigt en mycket bra film) eller när H sitter på golvet och skruvar ihop möbler medan jag står i köket och försöker fixa något ätbart eller när vi står och diskar efter maten i väntan på att kaffet ska bli klart. Vardagslunken, precis så som jag tycker om den. Men misströsta inte hemma på Kronvägen, ni är rätt så bra ni också <3


Det bästa med att bo med Harryson,
är att bo med Harryson.

Inga kommentarer: