söndag 11 april 2010

nöjd

Nu är jag nöjd, för en gångs skull tog jag ett riktigt bra beslut.
Helgen som jag trodde skulle pröva mitt tålamod till bristningsgränsen, visade sig blir riktigt givande till slut! Bara under lördagen hann jag träffa mommo <3, morbror och moster med familjer. Jag fick checka in förödelsen efter att taket på uthuset fallit in p.g.a tyngden av snömassan och så fick jag tillfälle att återuppta kontakten med min yngsta kusin Niki (jag kom t.o.m ihåg hur man viker loppor!). Jag hann också träffa Jonathan (+ Fetabeta och Skrållan) och därmed givetvis även diskutera viktiga och mindre viktiga frågor med pappa Greger. Jag fick lov att köra J:s nya supersnygga BMW och följa med gänget på hemmafest till Bäckby (?). På natten åt vi på den 'berömda' grillen Kabeln och där fick jag träffa kusin Niklas och två andra kända filurer.
Och jag som förberett mig på en trist kväll hos mommo! Återigen fick jag konstatera hur stor skillnad det är att bo fem kilometer från stan jämfört med 50 kilometer. Våra nöjen och prioriteringar är så olika! Jag tror det finns både fördelar och nackdelar med båda men jag är hursomhelst jätte glad över att få ta del av två världar. Mycket intressant.

 jag & mommo checkar förödelsen



J:s nya pärla

Inga kommentarer: