tisdag 23 november 2010

morgonreflektion

Jag tycker om att dela lägenhet med någon/några. Det är trevligt att det nästan alltid är någon hemma när man själv kommer hem efter en tung dag. Fastän det ofta är stökigt i köket och mycket disk i diskhon är det ändå mysigt att känna doften av nybryggt kaffe och stekta ägg i köket, och känna att det var någon som steg upp före mig och stressade iväg till skolan eller jobbet. Det är kul att ha någon att ordna spontana ost- och vinkvällar med och att ha någon att laga mat tillsammans med. Det är tryggt att veta att om det händer något på natten finns det någon som sover i rummet intill. Någon att dricka morgonens första kaffekopp med och kvällens sista. Ibland är man ju givetvis också ensam, och det kan vara skönt. Men i det stora hela trivs jag mycket bra med bo tillsammans med någon, det kanske passar just min personlighet.

Mina sambon at the moment
Abbe & Harryson

Inga kommentarer: