söndag 14 november 2010

Varje sekund är ett liv

.
Idag hade jag äntligen tid så jag sträckläste Ulla-Carin Lindquists bok "Ro utan åror". Tycker det är otroligt givande att läsa biografier och berättelser direkt ur livet eftersom man då, åtminstone för en liten stund, förstår att uppskatta hälsan, barndomen, vännerna, familjen och allt möjligt annat som man tar för givet till vardags. Att de personer som står mig närmast hjärtat får vara friska är ju faktiskt få förunnat. De krämpor jag själv har framstår som obefintliga och onödiga när man läser om människor som faktiskt kämpar med liv och död.
Idag hittade jag för övrigt en föreläsning om fördelar med PCO här,
det kändes verkligen bra :)
Tack för denna dag.


2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Marina!

Tänkte bara säga att jag troligen också har PCO.. :)

Marina sa...

Ojj, jo de e ju tydligen ganska så vanlit ändå (: