fredag 2 augusti 2013

Lediga dagar

Denna sommar har alla mina lediga dagar handlat om städa, packa upp, packa ner, fundera på inredning och springa i affärer. Det är ju inte så dåligt i och för sig. Men det känns ju aldrig som man är ledig. Förra veckan hade jag fyra alldeles fantastiska lediga dagar (min sommarsemester). Varmt och soligt och vi bestämde oss för att skita i allt vad lägenhet heter. Vi spenderade två hela dagar på beachen och två dagar på villan. Alldeles fantastiskt. Precis som då man var liten och låg på stranden hela dagen och det var så varmt i luften att man faktiskt torkade av solen efter man simmat. Så var det nu också. Jag önskar bara det fanns fler liknande dagar. Fyra räcker inte alls till för hela året. Inte på långa vägar. Men man måste ha pengar också. Blä.



Jag vill vara ledig ledig ledig bara sitta brevid brevid brevid
inte göra nånting' nånting' alls bara göra nånting' nånting' nice

/Mange Schmidt






 



Inga kommentarer: