onsdag 18 december 2013

December so far

December är alltid en intensiv månad. November avslutades med att Kiko blev morbror till ett gossebarn och med Pedavoces två mäktiga adventskonserter i Trefaldighetskyrkan i Vasa och tillhörande julfest. Därmed avslutades även en fullspäckad Peda-termin. Var tvungen att ta en lite lugnare kväll eftersom december inleddes med lillajulsmiddag i Johannesdal, Malax, med Kikos släktingar. Veckan som följde fortsatte med jobb på Laukkis och vikariat i Kimo. Plötsligt var det självständighetsdag. Den dagen brukar vi spendera i Levi men som med allt annat detta år fick vi hitta en annan lösning, alltså var vi hemma hela helgen. På fredag fick jag hoppa in på ett juluppträdande som jag ursprungligen inte tänkt delta i. Det betydde övning + uppträdande och vår familjemiddag fick flyttas fram några timmar. Kiko hade krabbis efter firmafest kvällen före, men jag hann baka pepparkakor hemhemma på dagen. Min bror backade in i min bil dagen till ära.

Lördagen som följde var det julöppning i stan så där var vi redan på förmiddagen, fick med mig en ny kvast till terassen och också lite julbelysning. På kvällen var det inflyttningsfest i Sundom, Kiko körde och jag hade med mig en vinflaska. Vi var tvungna att avsluta kvällen tidigt (igen!) eftersom vi var bjudna på jullunch till Oravais på söndagen. Denna jullunch brukar alltså infalla på juldagen men i år är ingenting som det brukar :D Hade gärna lyssnat på en julkonsert i Trefaldighetskyrkan på kvällen, men se det hann vi inte med. Följande vecka bestod av graduträff, tre dagar jobb med julklappsspring i pauserna och nostalgikväll med Peda. Eftersom vi i år skjutit upp Leviresan till helgen 13-15.12 missade vi min brors födelsedag, alltså firade vi den istället på kvällen den tolfte. Det blev ett besök till Wazaca med familjen och Kiko. Morgonen därpå var det lucia och tyvärr kunde jag alltså inte delta i Pedas luciatåg i år. Jag satt i bilen på väg till Levi och lyssnade på luciamorgon från SVT. En viktig tradition för mig! Sen blev det Levi över helgen och på måndag körde vi tillbaka. Passade på att köra ner vid riksgränsen och göra ett extra stopp på Ikea i Haparanda. Till all olycka fick jag migrän på lördagkväll så det blev ingen utekväll på tumis som vi hoppats på. Som tur hann vi vara ute och äta fint kvällen före och med ett badparadis-besök på söndagen.

Vecka 51 inleddes med en sista graduträff före julen och vi fick nästan min enkät klar. Efter det blev det ett tandläkarbesök där två av mina visdomständer drogs ut. Gud så nervös jag var, men det gick riktigt bra. Jobbigt nu efteråt med värk och svårt att tugga. Men det går väl snart om. Julmötet ikväll med Power Club blev inställt vilket passar mig riktigt bra eftersom jag hann göra lite julshopping och julgransklädning istället. Ikväll ska jag ännu ge mig på pepparkaksbakning. Resten av veckan har jag bestämt mig för att ta jullov så det blir bara lite fika med flickorna och sen jobb under helgen. På lördag är vi bjudna på Calles 30-års kaffe och på söndagen efter arbetet tror jag vi bjuder hit min familj så att de också får beskåda vår julpyntade lägenhet. Sen är det plötsligt dan före dan! Det har gått med en rasande fart, men på julafton brukar alltid lugnet infinna sig. Sen får vi börja planera nyår ;) Nu kommer en bildbomb med bilder från november och december!
Första glöggkvällen

Glöggfest




Sexsnack i Nykarleby









Nytt soffbord!

Inga kommentarer: