tisdag 11 mars 2014

"Änglar och demoner"


Brown: Som vanligt är jag några år efter resten av världen i mina upptäckter men vad är väl bättre än det! Dan Browns böcker har vi haft i bokhyllan ett bra tag nu utan att jag rört dem. Orsaken var att jag hört av alla som läst böckerna att mjooo visst är de bra, men hemskt invecklade och handlar mest om naturvetenskap och religionshistoria. Alltså inget som direkt fick mig att känna "jaaa, det låter ju jäkla kul och spännande!". Dessutom har jag sett filmerna men aldrig blivit riktigt frälst, tyckte mest det var råddigt.. Men NUUU kära vänner, bestämde jag mig för ett försök. Och ta mig tusan vilket försök! Jag ÄLSKADE den här boken. Om någon kan få en dum blondin som mig att i alla fall tro att jag förstår mig på atomer och partikelacceleratorer så har han ta mig sjutton lyckats. Jag tyckte berättelsen var annorlunda och intressant, samtidigt lärde jag mig så otroligt mycket om bland annat påveval och katolska kyrkan (saker jag aldrig intresserat mig för..). Visst kan det hända att en del är påhittat men ändå kul att få en inblick i saker och ting. Visst fanns där också lite krångligare text ibland, men inte värre än att man kan läsa den på jobbet med ständiga avbrott. Den är så. intensiv. Inte så mycket blahaaha fint väder blahahaa tror jag behöver en kaffe blahaa. Ska definitivt läsa Da Vinci-koden. Snart.  



.

Inga kommentarer: