söndag 24 augusti 2014

Vardag och rutiner

Sommaren kom sent i år men hösten kom däremot tidigt på många olika sätt. Ännu i början av augusti hade jag en klump i magen över hur den här hösten skulle bli för mig. Jag börjar återigen ett nytt jobb, samtidigt som jag behåller mitt gamla jobb och dessutom försöker få min gradu klar och därmed hoppas bli utexaminerad från ÅA. Allting var alltså väldigt kaotiskt i början av augusti och jag visste inte riktigt om jag över huvudtaget skulle få ihop mitt schema. All info kom sent så jag visste heller inte vad som förväntades av mig på nya jobbet och inte heller vem jag skulle arbeta med. Av ovisshet blir jag lätt väldigt nervös...

Nu har jag jobbat två veckor och till min lycka känns allt riktigt bra! Allt ordnade sig till det bästa (som det oftast gör) och jag kommer att kunna kombinera alla jobb med mitt graduskrivande. Visst krävs det mycket planerande för att allt ska rulla på, men så länge jag vet vad jag ska göra är logistiken inget problem. Det känns så himla skönt att ha fasta veckorutiner men ändå väldigt omväxlande dagar! Jag är en person som mår bäst då jag har nån slags rutin på vardagen och då jag vet vad som förväntas av mig. Äntligen får jag gå till ett jobb där jag verkligen hinner lära känna barnen och kollegorna som jag jobbar med. Inga nervösa ångestmornar då man bara hoppar in var som helst, på vad som helst, när som helst. Nu hinner jag verkligen bli någon på det ställe där jag är.

Just nu är graduskrivandet det som vållar mig mest huvudbry. Men jag fortsätter jobba på i hopp om att den ska bli klar nån gång. Ska bli så skönt att sen slippa fundera på den mer. Jag tror verkligen att den här hösten kommer bli riktigt, riktigt bra. Nu gäller det bara att planera in små morötter till helgerna så man orkar kämpa på in i veckorna. Till exempel en liten kräftskiva skulle sitta riktigt fint ;)


Inga kommentarer: