lördag 7 februari 2015

"Sandmannen"


Kepler: Fjärde boken i serien om kriminalkommissarie Joona Linna. Åååh den här är ju bara så bra (precis som de tre föregående). Jag sträckläste boken eftersom jag hade svårt att sätta den ifrån mig. Jag älskar att berättelsen är riktigt tvistad så att det blir nästan omöjligt att lösa den på egen hand. Jag älskar att den är "på riktigt spännande" och inte bara det typiska man-mördar-kvinna-mordet. Jag älskar att det är sjukare än vad det kunde vara i verkligheten, det behöver inte alltid vara verklighetstroget. Jag älskar att det inte blir något leva lyckliga i alla sina dagar-slut. Framför allt älskar jag huvupersonen Joona Linna som växer i varje bok. Dessutom är han finsk ;) Om du ska läsa kriminalromaner och inte vet var du ska börja, läs Kepler.

Inga kommentarer: