fredag 13 mars 2015

Fredagstanken

Sitter i Levi. Har just kommit ur bastun och ska till att börja tagga för utgång med min eminente sambo. På förfesten har jag också mina käraste föräldrar. Jag lägger igång kalaslistan på spotify och tusen och en minnen sköljer över mig. Och trots att mina föräldrar är världens bästa har de en aning svårt att förstå grejen med Lägg dig på rygg Dan, Patron tequila och När vindarna viskar mitt namn. Men det finns några personer som förstår precis hur viktiga de här låtarna är. Dessa mänskor finns inte här ikväll men alltid med mig i tanken.

Vad vore en nyårsmaskerad utan vänner att klä ut sig fult med?

Vad vore en sketen camping utan vänner att förstöra stället med?

Vad vore en plastkrokodil utan vänner som förstår att Klasse är en i gänget?

Vad vore en plaskvåt båttur utan vänner att tjuta högt tillsammans med?

Vad vore en midsommar utan vänner att roadtripa med?

Vad vore en villafest utan vänner att kramas med?

Vad vore ett krogbesök utan vänner att busa med?

Vad vore en vanlig förfest utan vänner att ta misslyckade bilder med?

Vad vore ett dåligt skämt utan vänner som ändå skrattar åt det?


Vad vore luftgura utan vänner att spela med?

Vad vore en sommarselfie utan vänner att njuta med?




Vad vore en födelsedagsfest utan vänner att fira med?

Vad vore en vacker soluppgång utan vänner att uppleva den med?


Det vore ingenting kära vänner, ingenting.


Inga kommentarer: