måndag 2 november 2015

Måndag gör jag ingenting

Sen jag började jobba har jag blivit en riktig hemmakatt in i veckorna. Kan det finns nånting bättre än att komma hem efter en lång jobbdag och bara sitta och slöa en stund och njuta av lugnet. Att få vara ensam en stund under tidig kväll är nämligen inget som tidigare varit vanligt för mig. Förr slutade min arbetsdag ofta kl. 18 och jag var hemma först 19-tiden. Var jag ledig (studerade) flängde jag ändå runt som ett yrt höns varje kväll med körövningar av alla de slag, Power Club, gym, kaffedejter eller andra ärenden. Nu tillbringar jag helst alla kvällar hemma och oj vad jag kan njuta av att till och med hinna koka en kaffekopp för mig själv innan gubben och hunden kommer hem. 

Visst vore det fantastiskt om man kände ett superdriv efter aktiviteter på kvällen men nu är det så här. Min kropp och själ vill vila. Hittills tycker jag inte att det första läraråret har sugit musten ur mig men jag märker att direkt jag har kvällsprogram stiger stressnivån otroligt mycket. Kaffestunderna med vännerna är det enda jag verkligen VILL göra och till all lycka har vi nästan helt återgått till våra tidigare fredagskaffen, det brukar passa allas scheman och det är en perfekt avslutning på veckan. Det betyder också att jag får mer planeringstid in i veckan. Win-win. Jag är så nöjd med vardagen.


Marie och jag blev för högmodiga och misslyckades därför totalt med halloween-muffinsen..


.... men så här fint blev ändå slutresultatet! Halloween-mys på jobbet på fredagmorgon. Blev mycket uppskattat :)

Vacker morgon på väg till jobbet
Mitt klassrum. Finaste eleverna saknas dock.


Inga kommentarer: