tisdag 28 maj 2019

45-års jubileum


Så var det dags för jubileumsveckans höjdpunkt. Pedavoces fyllde 45 år och det hölls jubileumskonsert och bankett. Så himla roligt att uppträda igen och dessutom få gå på fin fest i min bästa klänning. Håret fixade Linn och jag fick känna mig som en prinsessa. Maten var perfekt och många gamla bekanta var på plats. Tack åt kommittén som fixat allt och åt Sandra som kom med mig på alla dessa festligheter. Så mycket roligare att vara två ändå!

Under veckan insåg jag verkligen hur mycket jag saknat körsammanhanget, sången och grupptillhörigheten. Den enda hobby jag verkligen känt att jag är bra på och satsat på. En tomhet nu som inte går att fylla med solosång. Måste se hur jag kan lösa det i framtiden. En alumn-kör skulle vara perfekt för mig. Roligt ändå att se att den där konstnärliga ådran fortfarande finns gömd bakom all lärarroll och vardag. Älskade musik som alltid funnits där. 

Foto: Rune Björklund
Foto: Rune Björklund
Foto: Rune Björklund

Foto: Rune Björklund
Foto: Rune Björklund













Foto: Stefan Westergård




Inga kommentarer: