tisdag 25 augusti 2009

no return

Jag satt nyss och läste igenom mina gamla blogginlägg och konstaterade att jag blivit värdelös på att skriva. Jag skriver ju ingenting mera? Finns det inget att skriva om? Eller är det sommaren som slarvat mina ord?
Det är obehagligt att jag bara för några månader satt och läste på studentexamen när det nu känns som om det var flera år sen. Vart försvinner all tid? Eller är det bara sommaren som får verkligheten att kännas så diffus?
Hursomhelst är det nu slut på mitt impulsiva, underbara latmask-liv. Imorgon börjar studierna igen och jag ska tillbaka till skolbänken för första gången på ett halvår. Hoppas jag inte glömt hur man lyssnar. Hoppas jag orkar lyssna, och hoppas jag orkar ta in massor av ny information, viktig sådan. Eller? Alla säger att studietiden är den bästa tiden i ens liv. Får se hur det blir. Imorgon kommer jag alltså att få en inblick i hur mina kommande fem år kommer att börja se ut. Om jag är nervös? Konstigt nog inte, och det är väl dåligt? Men mina vänner har jag med mig fortfarande. Konstigt nog. Men det är jag glad för. Sandra och Linn kommer inte finnas i min vardag mer men alltid i mina tankar. Och då vi träffas blir det som förr, det vet jag. Ibland är det bra att längta.
Så är det nu det börjar? Är detta en ny början eller en fortsättning på det gamla? Blir det annorlunda? Hur blir jag? Vad händer? Fem år är en lång tid och det är nu det börjar.
Håll i er.

Inga kommentarer: