torsdag 22 oktober 2009

honey let's give them something to talk about



Huomenta!
Idag är jag alltså ledig, vi har nämligen fått tid från skolan att vara hemma och pyssla med inlämningsuppgifter så här i slutet av första perioden. Steg upp tidigt idag men konstaterade nyss att jag inte har några uppgifter jag helt konkret kunde göra nu, känns ju onödigt.
Såå jag kommer högst antagligen att sjabbla bort dessa dagar med betydligt onödigare saker än skoluppgifter, men det är väl det som hör studielivet till..

Jag tänker inte ens försöka beskriva vad som hänt under de senaste veckorna för då skulle ni ha en bok tjockare än bibeln att plöja genom. Men det har varit intressant, roligt, jobbigt, utmanande, dramatiskt, stressigt, mysigt och så mycket, mycket mer. Som min vän Jonny konstaterade; Ni har väl knappast hunnit satsa alls på studierna i jämförelse med studielivet? Du har alldeles rätt Jonny, jag kan med handen på hjärtat erkänna att jag slarvat med en hel del, men å andra sidan har jag fått in alla uppgifter inom deadline så lite nöjd är jag.. att jag kört i de flesta tenter är ju en detalj :D Men i baskunskapstesten kan man ju inte göra bättre ifrån sig än det man kan från tidigare eftersom vi aldrig går genom materialet, så om man sovit sig genom högstadiets och gymnasiets kurser får man alltså skylla sig själv..
Snart bär det av mot stan efter tågbiljetter, warning Åbo!


du kommer alltid vara en intressant person i mina ögon
och jag är glad att allt löste sig,
but I know this ain't over yet ;)




Inga kommentarer: