tisdag 15 december 2009

can't get no satisfaction

Hela mitt liv har jag fått lära mig att vara effektiv. Jag har alltid haft för många bollar i luften samtidigt som jag studerar och alltid lyckats skaffa arbetsplatser som kräver supereffektivitet från morgon till kväll. Det tar länge för mig att inse att jag har tid, jag hinner bli otålig och rastlös många gånger om innan lugnet infinner sig. Idag har jag fått uträttat mycket av min to-do list och nu har jag svintråkigt. Tänk om jag kunde vara en sån person som kan sitta timme efter timme och spela playstation eller sträckläsa böcker eller sy kläder eller baka invecklade kakor eller sova bort hela dagen. Men nej, allt ska gå fort och bli färdigt genast, helst innan jag ens hunnit börja på. Sen ska jag fortsätta med nästa uppgift, yes bra nu är jag klar. Sen då? Jag hatar denna sida hos mig själv dagar som denna. Ibland är det fantastiskt att kunna uträtta mer än vad du trodde var möjligt på en dag, men kan någon lära mig att uppskatta även de dagar jag inte uträttar nånting alls? Kan någon stackars liten jävel lära mig att inte göra någonting alls.





she's a maniac

Inga kommentarer: