tisdag 8 december 2009

slutspurt

Fem tenter denna vecka, tre avklarade. Imorgon ska jag försöka mig på muntlig tent i finska, det är nånting jag borde klara av bättre än matten, kemin och fysiken men med tanke på att jag inte pratat finska med någon på lääänge så har jag ingen aning om hur det kommer gå. Slöjdmappen fick jag klar ikväll så nu är det artkännedomen jag borde fokusera på.. Ämnena vi läser är många och det känns! Att slungas fram och tillbaka mellan ämnen som fysik, biologi, gymnastik och klaviatur är en utmaning, men snart är det jullov. Ser framemot att ta igen mig och göra ett nytt försök med böckerna jag lånade för några veckor sedan. Kommer att sakna många som åker hem över jullovet, men mina finaste finns ju här (:
För övrigt suger det att jag inte har någon som helst julfeelis, tänker mest bara på sommar hela tiden. Kanske om det kom lite snö. Eller om jag skrev en önskelista. Eller om jag lyssnade på Elvis Presleys julskiva som börjar med 'CHRISTMAS *poimpoim* CHRISTMAS *poimpoim*'. Det är väl värt ett försök antar jag.

Nyt on nukkumaanmenoaika.
Pusshej

Inga kommentarer: