måndag 14 december 2009

oh behave!


Jag kan knappt förstå det själv men nu är det faktiskt jullov. Ett enda litet arbete har jag kvar att lämna in och sen behöver jag inte besöka skolan på en månad ungefär. Känns otroligt skönt men samtidigt konstigt, jag har plötsligt så mycket tid? Det som jag lidit brist på enda sedan skolan började i augusti. Hur ska jag spendera mina dagar? Ska jag bara slöa bort dem eller borde man göra nånting nyttigt? Jag kunde tänkt mig att jobba en liten del av jullovet om jag hade en lugn och organiserad arbetsplats. Det har jag inte. Dessutom vill jag gärna vara ledig julafton och nyårsafton så det blir väl inget jobb för alls för mig nu då.. Tänk att man ska behöva ha dåligt samvete för det! Förr studerade man och levde snålt och arbetade gjorde man först när studierna var avklarade. Månne det inte skulle spara oss ett eller två gråa hår i alla fall om vi även idag kunde koncentrera oss på en sak i taget och fullgöra något innan vi ger oss i kast med nästa projekt. Icke.

På denna veckas schema står allt det som jag inte hunnit med under de senaste intensiva veckorna;
- jumppakompendiet klart!
- stryka tonvis med kläder
- städa mitt rum (så jag slipper blunda för dammråttorna)
- lämna tillbaka försenade böcker..
- planera och inhandla julklappar
- skaffa julfeeeeelis!

Dessutom har jakten på den perfekta lägenheten nu börjat, så om nån av er vet en snygg 3:a eller 4:a i centrala Vasa (relativt billig..) let us know! Vi bara väntar på att storma den ^^



/love you




Inga kommentarer: