fredag 26 februari 2010

kanske i nästa liv

Ikväll var det tydligen hockeykväll, vilken jäkla tur att man inte är det minsta intresserad; nu slapp man skämmas framför tv-rutan tillsammans med resten av Finland. Istället har vi diskuterat Luthers 95 teser och de tidigaste filosoferna. Hur vi kom in på dessa diskussioner har jag ingen aning om men det var mycket givande!
Har för övrigt nu avklarat mina praktik för denna årskurs, känns otroligt skönt. Det har varit intressanta men tunga dagar. Känner mig dock fortfarande som ett frågetecken vad gäller min framtid. Det är tillåtet.

Det var mycket trevligt att återse dig Sandra och imorgon får jag säkert träffa Linn också. För fastän jag knappt hinner tänka på det i min stressiga vardag, så saknar jag mina vänner i Åbo mycket. Det är kul att ni kommer upp och hälsar på, önskar bara vi hade mer tid. 
Nu ska jag återgå till mina filosofier. Kanske blir jag filosof istället för lärare? En mycket flummig sådan isåfall. Men det är väl det som gör en filosof?


Rod Stewart - Tom Traubert's blues

Inga kommentarer: