onsdag 3 februari 2010

motivationsbrist

Imorgon blir det besök till ortodoxa kyrkan i Vasa, förstår inte riktigt sambandet till klasslärarutbildningen men besöket ska förmodligen öppna upp våra ögon inför det som är främmande och samtidigt förstärka den kunskapsbaserade biten. Hmm. Ett avbrott mellan föreläsningarna blir det hursomhelst.

Halarmärkena börjar sitta men jag fortsätter likväl att tvivla. Hur ska man kunna ta avgörande beslut utan någon som helst erfarenhet, vad ska jag då basera mina val på?
Jag trivs, men att trivas räcker inte alltid. Jag behöver en känsla av säkerhet och självklarhet. Varför är just jag så omöjlig och komplicerad?
Jag konstaterade idag att jag hittills iaf lärt mig att snabbt producera mängder av text och att använda ett språk så högtravande att lärarna inte förstår poängen, som oftast inte finns, och heller inte vill erkänna detta i rädsla för att framstå som okunniga. Något har jag alltså lärt mig.



Just nu bor en liten Homer Simpson i mig:
"If something's hard to do, then it's not worth doing."




 
.

Inga kommentarer: