torsdag 18 februari 2010

a night off

Ikväll blev det att prioritera, skulle egentligen haft körövning hela kvällen men jag bestämde mig för att stanna hemma och läsa på de två tenter jag ska skriva imorgon. Har för övrigt avklarat mina två första dagar av auskultering/praktik nu och fastän vi inte har långa dagar är man alldeles slut när man kommer hem! Det är mycket givande men emellanåt känns det aningen dumt att bara följa med lektionerna när man så gärna skulle hoppa in och hjäpa till (:
Det är faktiskt väldigt mycket av allt möjligt nu för tillfället och jag märker att mitt sömnbehov har stigit till 9-10 timmar per natt men jag hinner bara sova 7-8.. Helgen skulle bli min andningspaus men vi har tydligen körhelg hela helgen så där rök den välförtjänta vilan. Men jag försöker sikta framåt för efter dessa två hektiska veckor blir det sportlov och då slipper jag till Levi och pusta ut och med mig tar jag Tanja. Det blir sköööönt.
Idag var Hanna och jag och handlade mat för att fylla de tomma skåpen i lägenheten och visst blev det en saftig summa att punga ut med! Men det är bara att nicka och le, utan mat lever ingen. Vi kämpar vidare gott folk!

Take care


Inga kommentarer: