måndag 16 juni 2014

Big time failures

Alltså det kan inte finnas nånting på denna jord som är lika omöjligt som att hitta rätt outfit till stora fina fester. Det har visat sig att jag är totalt jävla värdelös på att klä upp mig riktigt fint, den där krogoutfiten har jag betydligt lättare för att fixa. Det har alltid varit svårt för mig att hitta rätt utstyrsel till viktigare fester (konfirmation, student, bröllop), till viss del kan det bero på min kroppsform som är allt annat än smidig. Jag blir ändå så less när jag efter varje stor fest kollar på bilderna och konstaterar att jag får bränna kläderna jag haft på och aldrig mer göra om frisyren eller sminket. Därför försöker jag mig ofta på en ny, helt annat stil inför nästa fest. Kan man aldrig få vara nöjd? Det enda creds jag kan ge mig själv är att jag i varje fall försöker. På många olika sätt.. Här får ni nu ta del av några missar från röda mattan.










Fiinos bröllop 2012. Kort figurnära klänning med en ärm. 
Håret uppsatt till ena sidan. Missnöjd med klänningsmodellen, magen putar ut under.
Håret snyggt endast från en sida, pannluggen är hemsk.
  

 Autoliittos fest 2013. Halvlång svart klänning + kavaj, håret lockigt och uppsatt. 
Kavajen är för liten, klänningen för kort. Piste.
 


Lines och Calles bröllop 2013. Lång "aftonklänning", håret lockigt och halvt uppsatt. 
Klänningen var inte tillräckligt lång (= tälteffekt) och brösten föll ut. 
Håret plattades ut efterhand och lösögonfransarna föll av 
när vi anlände till festplatsen. 


Nyår 2013. Kort svart klänning, håret rakt och nedsläppt. 
Tröttnade på att alltid locka håret till fest och bestämde mig för att ha det helt vanligt.  
Klänningen kändes tantig och håret blev råddigt efter några timmar. Noll stilpoäng.








 Pedavoces årsfest 2014. Nytt försök med aftonklänningen (+ sjal) som är omsydd. 
Håret i en egen uppsättning. Längden på klänningen är nu bättre 
men långt ifrån perfekt. Brösten ramlar bara nästan ut. 
Sjalen är för liten. Håret faller ner efterhand 
och pannluggen lever ett helt eget liv.



 Tanjas och Tonys bröllop 2014. Spetsklänning med vid svart klockkjol + bälte. 
Håret helt uppsatt. Den vida kjolen förstorar min redan enorma bakdel. 
Brösten ligger i fokus. Håret är bakåtslickat och därmed blir ansiktet 
större än nånsin tidigare. Skärningen på klänningen är inte till armarnas fördel. 
Suckyassdress.




HJÄLP!

Inga kommentarer: