onsdag 25 mars 2009

mitt favoritord är fortfarande Passion


Har många gånger funderat på att lägga ner min blogg och sluta blogga. Men varje gång konstaterar jag att nej, det kan jag inte göra, för ibland får jag ett så sjukt begär efter att skriva och då måste jag få göra det genast. Jag har svårt för att skriva ner något på papper eftersom jag då inte lika snabbt kan byta ut orden, radera överflödiga eller trycka in de som fattas. Fastän man tycker det borde kännas mycket mer äkta och fint att skriva ner tankar med blyertspenna i ett litet prydligt häfte fungerar det inte så för mig. Jag vill skriva av mig snabbt och ändra tills jag blir nöjd, jag vill alltid hitta rätt ord. Eller nu ljuger jag lite, inte alltid behöver jag finna rätt. De gånger jag skrivit om helgens bravader kan jag använda nästan vilka ord som helst, då funderar jag inte så mycket. Jag älskar de gånger jag får infall att skriva och fingrarna flyger över tangenterna i jakten på de rätta bokstäverna. Hjärnan producerar och fingrarna blir mina medhjälpare, ibland slår de in fel tangenter och då blir det stopp, men endast för en bråkdels sekund för sen fortsätter de, ända tills orden är slut och hjärnan plötsligt känns tom. Då känner jag mig lugn och tillfreds och då brukar jag gå och sova, gonatt.

Inga kommentarer: