fredag 10 september 2010

always, always

Så var det fredag igen efter en tung vecka med ungefär hela fem lektioner. Hehe. Men visst är det skönt att känna att förra årets slit verkligen syns nånstans. Tror denna helg kommer att bli som en riktig gammal goding. Ikväll har jag bara varit hemhemma och nu ska jag chilla med Tilda en stund innan jag återvänder hem och sover i min alldeles egna säng. Imorgon hoppas jag att det blir lite fest hos allas vår vän Markus a.k.a Stöitin. Aldrig har jag upplevt så många lyckade förfester som dom på Reveln! Det finns dock en hel del märkbara skillnader om man jämför den kommande helgen med en vakio helg några år tillbaka. Bara det faktum att jag ska besöka Tilda i hennes egen lägenhet i stan och inte i huset några hundra meter bort är en makaber skillnad. Och imorgon kommer mitt sällskap antagligen inte bestå av de riktiga stammisarna i Makus torp utan det blir lite gott och blandat. En del saker och personer hänger med år ut och år in medan andra försvinner och nya kommer upp. Det är väl det som är livet.



Idag när jag gick hem från stan kom jag att tänka på en engelsk text jag läst där en flicka skrev "I will love you always, always. ". Det slog mig plötsligt hur mycket vackrare "I will love you always" låter, jämfört med  "I will love you forever". Vem vet vad evighet är? Alltid betyder hela tiden, jämnt. Jag vill älska dig, alltid. En rak översättning, grammatikaliskt sett inte den bästa, men jag tycker det klingar så vackert. Jag vill istället för att jag kommer att, bara för att man aldrig kan veta.
Jag vill älska dig, alltid.

Inga kommentarer: