fredag 17 september 2010

TGIF

En riktig pissmorgon! Steg upp mitt i natten (Marina-mått mätt) för att gå på en musiklektion, väl framme visar det sig givetvis att jag återigen skrivit av/tolkat/missförstått mitt schema och alltså likväl kunde ligga hemma och snarka under täcket. Eftersom jag levde i den goda tron att resten av dagen skulle bli skönt fredagsledig, bestämde jag mig nöjt för att vara ödmjuk inför livets oundvikliga nycker och förgylla allas lektion med min blotta närvaro och mina usla gitarrackord. Glad i hågen kommer jag hem efter lektionen bara för att åter en gång få höra att jag skrivit av schemat i min kalender fel och att vi VISST ska ha finska idag. Nämen så trevligt! Där rök hela min minutplanering av denna dag. Eftersom jag på eftermiddagen på PCmötet skulle hålla ett litet föredrag om ledarrekrytering behövde jag material som givetvis låg och svettades hemma i Smedsby. Sur som en riktig satmara rattade jag min lilla Fikus genom morgontrafiken och bestämde mig att i all hast svänga in via byabutiken Piffi för att belöna mig (för vad?) med en superbatong (yes I know what you're thinking..). Tror ni att det fanns batonger? Givetvis inte. Just denna morgon hade Gud bestämt sig för att den batongsnåla surfittan skulle bli utan. En gris fann jag dock hemma i mitt barndomens hus. Tack mamma, jag stal den. Med knorr och allt.

Saliga äro de korkade, ty de ska flyta när floden kommer.

/mormor Levengood

Inga kommentarer: