söndag 11 maj 2014

Bröst på tapeten

Aktuellt med bröst så här efter Polens eurovisionsbidrag ;)

Läs den här artikeln
En bröstaktion för jämlikhet. Den handlar om att det ska gälla samma regler för alla, att kvinnor ska få bada barbröstade för att avsexualisera brösten. 

Ni må tycka jag är bakåtsträvande men jag kommer ALDRIG bada barbröstad på ett badparadis och jag hoppas att det inte är något som blir en trend, med tanke på alla de sexuella trakasserier som kommer att förekomma (om det inte blir så att alla börjar gå helt nakna förstås..). Mina bröst är bara till för mig och min man och våra barn, om vi får några. Så som jag förstår artikeln betyder det att om jag inte vill/kan visa brösten offentligt äger jag inte rätten till min egen kropp? Låter väl lite bakvänt ändå. Personligen förstår jag heller inte varför man vill avsexulisera nånting så fantastiskt som kvinnobröst? Det är ju vårt alldeles eget triumfkort! Hur ska vi annars kunna känna oss sexiga? Genom att fixa lite kleevage på rumpan? Nej vet ni vad. Nu blir det här för extremt för mig. Inte ok att springa runt med bar snorre och inte ok att springa och vifta med bröst heller (eller jag är iaf inte intresserad av att se spektaklet). Lite privacy är väl ändå mysigt, mystiskt och dessutom just DET som gör oss intresserade och attraherade av varann.





.

Inga kommentarer: