torsdag 1 maj 2014

Den där vappen

Det är rätt många år sen vi har firat valborg sådär riktigt på riktigt. För det första är det tradition att vi i Pedavoces sjunger in våren på Övistrappan. Det leder ofta till att man är rätt så seg på kvällen och inte orkar med några festligheter. För det andra brukar hela april ofta vara en rätt så stressig och intensiv månad, så man använder gärna den lediga första maj-dagen till att vila upp sig lite grann. Detta år är valborg dessutom mitt i Pedas jubileumsvecka och vi försöker alla ladda batterierna inför lördagens konsert och festligheter. Valborgsmässoafton spenderades således på tumis med min sambo. Det blev mest chill med skräckis och snacks. 

Jag hade redan tidigare bestämt mig för att första maj inte skulle inkludera skolarbete eller graduskrivande så alla möjligheter låg öppna. I någon annans ögon har jag säkert haft världens tristaste dag, men själv är jag riktigt nöjd eftersom jag hann ikapp lite med de saker som lämnat under praktik-april. Det blev det sedvanliga tvätta, diska, plocka undan och småstäda medan Kiko oljade in terassmöblerna. Jag hann också plantera gräslök och sen rattade jag Fikusen upp till föräldrarna där jag tillbringade eftermiddagen med att prissätta loppisvaror inför nästa vecka. Vi ska alltså hyra ett bord och det är nästan så jag skäms när jag såg hur mycket onödigt vi har. Vi har inte sålt bort grejor sen jag flyttade hemifrån. Det betyder att jag först köpt en del saker till den första lägenheten med Hanna, sen lite nya grejs till lägenheten på Brändö och sen nytt till den nuvarande lägenheten i Smedsby  = too much stuff (+ massa, massa kläder..). Nu när man har bott på egen hand i några år har man som tur till viss del förstått att sluta köpa onödigt! Men det tog ju också fyra år. Ska definitivt bli bättre på att sluta köpa skit. Avrundade dagen med att spela lite piano, wunderbar.

Nu kommer lite bilder från vad jag pysslat med den senaste tiden. Jaa, jag har faktiskt haft ett liiiitet liv på sidan av praktiken också.


U-båtar jag gjorde med åk 1-2 (undervattenstema)

Planering, planering
Påskfest!

Glad påsk!


Påskfest!

Äntligen spottar på köksskåpen!

Roadtrip till mommos efter piano

Älskade piano!

Fiskarna jag gjorde med förskolan :)

Sista praktiken godkänd!

Loppisgrejor
Glada vappen!




Inga kommentarer: