måndag 12 maj 2014

En del återvänder till sina bostäder - andra kommer hem

För nästan exakt ett år sedan gjorde vi vårt bästa beslut hittills och köpte en radhuslägenhet i Smedsby. Hela början av sommaren gick ut på att renovera och göra lägenheten till vår egen. Jag är så nöjd med våra beslut, vi trivs så otroligt bra i vårt nya hem. Äntligen känns det verkligen som att komma hem istället för att bara "bo tillfälligt" (och kaotiskt..). Nu ett år senare har vi landat och först nu börjar alla saker ha hittat sin plats. Det roliga med att faktiskt äga en lägenhet är ju det faktum att man vill och kan satsa på hemmet, så det finns alltid nånting att förbättra och förändra.

Medan andra lever ut sina drömmar runtom i hela världen, upplever nya saker och får massor av erfarenheter så har jag hittat min egen dröm här. Jag tycker det är lite trist att en del inte accepterar att alla människor inte vill flytta till Afrika som volontärer eller jobba mot fattigdom i Thailand (all respekt åt er som gör det). Att jag hittat mitt kall och min verklighet här i byn där jag växt upp betyder inte att mitt liv är mindre innehållsrikt eller mindre värdefullt. Det betyder att mitt liv är så fantastiskt att jag inte behöver ändra mycket i det för att jag ska kunna vara lycklig!

Tänkt så fint att vi alla är olika och vill göra olika saker i våra liv. Medan jag lallar runt här hemma kollar jag på bilder och inlägg från hela världen och tänker "Wow vad häftigt! Men verkligen inget för mig". Min verklighet är just här, varje dag. Och resa kommer jag alltid att göra, men då gärna charter ;) Nu några bilder på vårt eget trygga bo (renoveringsbilderna har ni fått er beskärda del av tidigare).










Inga kommentarer: