måndag 1 augusti 2016

Gymnasie-reunion

I sommar fick jag prova på en ny grej för mig, nämligen att sitta med i en planeringsgrupp för att ordna en gymnasie-reunion. I år är det tio år sen vi började Korsholms gymnasium och det ville vi fira tillsammans. Många timmar har gått åt till planering av evenemanget som skulle innehålla mat, program, kaffe och fest. Stundtals var det svårt att få planeringen att gå framåt med allas jobb och annat som slukade tid. Jag kan tycka att ansvaret för arbetet blev lite orättvist uppdelat, och därför känner jag mig nu i efterhand mycket nöjd över den lyckade festen som till största del planerats av Hanna och mig. Här kommer bildbomben från en fin kväll i början av juli!

Vi hyrde Tölby Uf som passade perfekt för vårt ändamål.


Maten beställde vi av Kesmo och den får 10 poäng.

Vi sjöng många fina sånger!

Till förrätt fick man plocka ihop egen ceasarsallad och till varmrätt blev det ribs och ugnspotatis.





Sommarblommorna till borden plockade Hanna just före festen.

Solnedgången lyste in vackert genom fönstren.

Efterrätten till kaffet fixade vi ihop själva. Den franska chokladtårtan beställde vi från Maxmo hembageri och den serverade vi med grädde och jordgubbar.




Programmet stod Hanna och jag (och Bondkvintetten) för. Det blev lek, frågesport och sånguppträdande.


Klassiskt gruppfoto vid roskisarna i morgongryningen.
Kl 6 i arla morgonstund styrde sista gästerna hemåt. Tack och god morgon!

Inga kommentarer: