måndag 22 augusti 2016

Utmaningar

Denna vecka har jag två stora utmaningar framför mig. Jag har en benägenhet att dra på mig utmaningar utöver det vanliga. Ofta känns det som att det kunde räckt med den nya obekanta situationen där man ska prestera utanför sin bekvämlighetszon. I mina fall läggs ofta en ytterligare variabel till som gör att jag tror att jag ska dö av nervositet innan jag är klar. Många människor använder sig av motiverande citat för att stärka självförtroendet inför svåra situationer. Ofta tycker jag att dessa citat/ordspråk kan kännas lite klyschiga och svaga men jag har själv två stycken som jag använder mig av när det känns tufft. De hjälper mig att vända tankemönstret från att tycka synd om mig själv och att allt är orättvist till att se det som att jag testas för att just jag klarar av det. Nu håller vi tummarna!




Inga kommentarer: