söndag 15 februari 2009

dagens fjärde kaffe


Tjoo, precis en vecka sedan jag skrev sist, jag behöver väl knappast säga något mer om hur upptagen och stressad jag varit.
Men nu är det över! Aldrig mer en vanlig skoldag i Korsholms gymnasium. En märklig känsla.
Hursomhelst, denna helg är jag riktigt nöjd med till skillnad från föregående. Helgen började på torsdagkväll när vi skulle ha vår hejdundrande penkkisfest som dock slutade brutalt tidigt p.g.a en mycket trött kropp och själ.
På fredagen vaknade jag utvilad efter en 12 timmars koma och styrde kosan mot stan för att plocka ihop mina tillhörigheter och det slutade med att jag tillbringade hela dan med Hanna sittandes i hennes systers lägenhet, filosoferandes över livet. Dagen kronades med en lugn hemmakväll med familjen.
Lördagen inleddes med en vändagskaffe på stan med Fiino och dagen avslutades med årets första karatefylla. Förfest hos Markus med mina fina vänner och en hel drös thailändare (don't ask) sen ett varv via Cella och vidare till Fontana. Denna gång tyckte jag kvällen blev riktigt lyckad och jag stortrivdes nästan ända till slutet. Sällan blir det ju ett helt lyckligt slut på en lördagshistoria och även denna kväll slutade med en reality check. Men det var fint så länge det varade.

Inga kommentarer: