söndag 8 februari 2009

Pessimist-Marina här hej!

Nu tänker jag vara brutalt ärlig och säga precis som jag känner, utan att försöka hitta nånting positivt i allting; denna helg var nämligen ett riktigt bottennapp.
Fredagen tillbringade jag ensam i väntan på ett telefonsamtal som aldrig kom, samtidigt lyckades jag tydligen göra en annan person väldigt besviken. Fullträff.
Lördagen började med väckarklockans irriterande alarm halv åtta på morgonen. Sen till Silveria för att lyssna igenom tre finska hörförståelser. Givande? Not.
När jag kom hem gladde jag mej iaf åt kvällens planer och började planera min outfit tills ja plötsligt får höra att alla dragit sej ur och att de endast är jag och Fiino som är på väg ut 'på en'. Nåväl, som tur ringer Markus och vi får faktiskt några roliga timmar tillsammans med Maku & CO. Tack för det :)
Sen kör vi in till stan, våra gossar bestämmer sej för Sky medan vi idioter fortsätter till Fontana. Tanja joinar oss och vi står alltså som vanligt och fryser i kön tills vi kommer in och konstaterar att 'här kan man ju inte tillbringa en kväll nykter', så det blir en tidig hemfärd.
Naturligtvis vaknar jag redan halv elva söndagen till ära fastän jag gott kunde ha sovit bort hela denna dag och därmed också tagit igen mina sömnskulder. Men nejdu, här sitter jag nu, uttråkad och frustrerad och förbannar all äcklig, våt snö som vräker ner från himlen. Jag rikigt känner på mej vilken underbar dag som väntar. Dessutom vägrar min kropp att fungera. Nu igen.
Sunday's suck.

Inga kommentarer: