onsdag 10 juni 2009

lovefool

Skrev hygienpasset idag, jag och Marco satt och svettades tillsammans eftersom vi båda klarade det först på andra försöket ^^ Sen blev det givetvis att hoppa in och jobba några timmar medan de andra var på palaver, en eloge för mig som klarade mig helt själv i köket under lunchruschen och en till eloge för Sandra som var snabb i kassan, vi var riktigt stolta över att inte ha orsakat kaos medan de andra var borta.
På kvällen var jag trött och kom hem till ett tomt hus, familjen var i Jeppis på brorsans banduppträdande som jag givetvis missade, igen. Tänkte att det kanske vore bra med lite tid för mig själv så jag ordnade med lite dipp, grönsaker och choklad och kollade The holiday ännu en gång. Den är ju så mysig! Jag konstaterade samtidigt att det fattas romantik i mitt liv just nu. Det behövs ju inte mycket, men ens en liten fjäril i maggropen, en dröjande blick eller ett sönderanalyserat meddelande skulle vara ett trevligt inslag i en, för tillfället, aningen trist vardag. Nånting nytt, fräscht och utamanande. Nånting spännande, roligt och frestande. Känslan av att inte ha en aning vad man ger sig in på är ju trots allt ganska intressant, eller hur?

The Cardigans - Lovefool

Inga kommentarer: