måndag 8 juni 2009

för att jag älskar er

Här står tiden stilla.
Det gör den däremot inte i det verkliga livet, dagarna passerar fortare än kvickt.
Student blev jag, studentfesten är avklarad och därmed även allt som hör där till. Livet går vidare med jobb, lediga dagar och fina vänner.
Vissa dagar molnigare än andra, som sig bör.

Idag har varit en skön dag med minigolf, avstängda telefoner och pärlande skratt.
Solen har förgyllt dagen ända från början och för en gångs skull har jag haft möjlighet att njuta av den.
Sommaren ligger framför oss helt orörd och helt oplanerad. Vad som kommer hända och vad som kommer förändras kan man aldrig veta, men under sommaren är det alltid mycket som inte blir som man tänkt sig. Mycket förändras. Att ta dagen som den kommer tror jag blir denna sommars melodi, bara jag får umgås med de finaste och vara med om ett eller två äventyr är jag nöjd.



Mikael Wiehe & Ebba Forsberg - För att jag älskar dig


Inga kommentarer: