fredag 22 maj 2009

i toner av moll

Hur konstigt det än låter har jag ångest inför de två kommande veckorna. Visst är det kul med studentfest och allt men det är så mycket förberedelser och så mycket som ska funka för att allt ska bli som jag vill. Genast efter att man klarat av dimissionen, studentfesten hemma och kvällen så blir det en ny vecka med alla inträdesprov. Jag vet att man borde tänka positivt och mer typ 'Jippiii jag är student!', men det vill liksom inte. För mig var det alltid en självklarhet att bli student så det känns inte så speciellt som man kunde tro. Synd egentligen.
Mitt värsta ångestmoment just nu är ändå jobbet. Ska jobba hela helgen vilket inte är direkt upplyftande i sig, men det värsta är att jag alltid blir så nervös och frustrerad innan jag ska dit, åtminstone nu i början. Varje gång tänker jag 'Kommer dom att lämna mig i klistret idag igen?' och 'Hur kan jag förbereda mig inför alla olika sitautioner' och liknande. När man är ny på ett ställe är det bara att nicka och le vad som än händer och det är otroligt tungt. Ibland önskar jag att jag bara kunde ropa ut precis vad jag känner och tala om för dom hur otroligt skit stil det är att lämna nån ensam i sticket med nånting personen inte är trygg med. Skit av kunder får man också ta varje gång men det är ändå värre när det kommer från kollegorna..
Nu är det alltså helg igen då, jippiii.. Bara att bita ihop.



Inga kommentarer: