torsdag 8 januari 2009

men det skälvde när du rörde vid mig



Ja då var även den dagen avklarad och plötsligt lider den första skolveckan år 2009 mot sitt slut. Okej, det var en liten kortare vecka än vanligt, det måste jag ju medge.
Har en ganska skön period nu konstaterade jag nyss, sovmorgon nästan varje dag, vilket jag uppskattar väldigt mycket, och sen biologi, finska och tyska. Inga omöjliga ämnen iaf.

Tänk nu är det bara några veckor kvar av grundskolan och tiden i Korsholms gymnasium. Skönt men ändå nostalgiskt. Det finns många jag kommer att sakna massor och en del jag knappt kommer minnas. Och imorgon ska jag hämta ut min ABIdräkt, hoppas verkligen den blev bra! Har tryckt Marina både på tröjan och byxorna så får se hur det börjar se ut.. hehe. Tyckte Björklund blev så långt och otympligt. Nåja, nu kan ingen missa vad jag heter iaf ^^
Men nu ska jag inte fundera mer på framtiden ikväll. Det är aldrig bra för mej att börja fundera för stort på kvällen innan jag ska sova. Jag blir orolig och nervös och allting ter sej som ett enda kaos. Nej, framtiden funderar vi på någon annan gång då hjärnan fungerar och jag inte blir sentimental och känslig direkt. Har en tendens att bli det på kvällarna.. ibland.


Pamtidammm..
Jag kunde ju givetvis gå och lägga mej redan. Men nej tror jag ska sitta uppe en stund till och vara alldeles slö.

Aber gute Nacht auf alle fälle :)

Ps. Jag är alldeles beroende av 'Hjärter dams sista sång' nu. Lyssnar på den innan jag går till skolan, då jag kommer hem från skolan på kvällen och hela tiden mittemellan. På något vis känner jag igen mej i den och den gör mej harmonisk och hoppfull fastän texten inte direkt är tröstande . Men någon annan förklaring har jag inte. Lyssna.

Inga kommentarer: