tisdag 13 januari 2009

äntligen en lugn kväll


På grund av min egen dumhet gick hela gårdagen åt till att läsa på världshistorien ändå från 1800-talet fram till idag. Blev 7 timmar läsning igår och 2 timmar imårse. Men nu är provet iaf avklarat och jag är ganska säker på att jag hursomhelst blir godkänd! That's great.


Även ett annat prolem är äntligen löst! Pratade med vår studiehandledare Sippan igår och efter månader av velande och bollande mellan logopediutbildningen i Åbo, special/klasslärarutbildningen i Vasa och språken i Åbo (eng/ty) har jag äntligen kommit fram till att jag som första alternativ kommer att söka till Peffan som speciallärare. Ställde mej den viktiga frågan om jag hellre vill ha klienter eller elever och kom fram till att elever passar mej bättre. Som Sippan sa: 'Du som är så social passar säkert bättre med många elever än med endast en klient åt gången.', och det är sant, jag trivs med mycket folk omkring mej! I ett senare skede hoppas jag få möjlighet till att undersöka musikterapin närmare eftersom den utbildningen nu är under planering. Det låter iaf verkligt intressant och som speciallärare har man iaf studerat, för ämnet, vissa väsentliga saker. Som andra alternativ kommer jag säkerligen att välja klasslärare och den allmänna pedagogiken eftersom jag då har en 'fot inne', ifall jag inte slipper in till speciallärare. Så nu kommer jag att lämna tankarna på logopedin helt tills vidare, eftersom jag inte kommer att slippa in om inte utbildningen är mitt första alternativ. Språken däremot känns för osäkert med tanke på framtiden, aningen synd eftersom jag gärna skulle ha studerat i Åbo men, men. Nu är valet iaf äntligen gjort så att jag kan fokusera på studentexamen och sedan får vi se hur resten börjar arta sej. Hoppas på det bästa :)


Ååh kollar på Simpsons nu som bäst. Homer får mej alltid på bra humör med sin dumhet och vackra sång.


PS. Sääsen å jag slira fast ida utanför Linn me superbemun! That was some serious fun :D

Inga kommentarer: